Koers- en temperatuurschommelingen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu Koers- en temperatuurschommelingen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu

Koers- en temperatuurschommelingen in Kaapstad

Door: dioninafrika

Blijf op de hoogte en volg Dion

28 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dachten wij gisteravond even een mooie wedstrijd te zien tussen Ajax en Real Madrid in de plaatselijke Dutchbar, maar helaas was het verre van dat. Het was niet best wat Ajax liet zien tegen de witte kanaries van Madrid. Maargoed een biertje erbij en een hoop gezelligheid maakte het toch weer goed. Overigens stonden er twee ex- Ajax CT spelers in het veld wat wel aardig was.

Over voetbal gesproken, er zijn hier in de buurt een paar trapveldjes die je kunt huren. Hier kun je dan onderling spelen of met een competitie meedoen tegen lokale talenten. Ook wij hebben getracht om hierin wat te regelen maar dat is tot op heden helaas nog niet gelukt. Het zou alleen al beter zijn om me conditie een beetje op pijl te houden want die ligt nog in Nederland geloof ik. Misschien moet ik maar gewoon de Tafelberg 2x per week op en af gaan lopen. Dan is die conditie zo weer terug. Iets wat ik toch wel erg mis is qua sport is tennis. Ff ‘s avonds alle energie eruit slaan op de baan is toch altijd wel lekker. Hier kijkt het hele huis bijna elke avond een televisieserie genaamd O.C. Weinig sportiviteit dus. Iets wat het sporten wel enigszins vervangt is het surfen, wat ik wel elk weekend wil gaan doen en als het uitkomt ook doordeweeks. Sinds afgelopen zondag beschik ik zelfs over mijn eigen surfboard wat toch wel makkelijk is als je op plekken gaat surfen waar boardverhuur is. En uiteraard ook een leuke aanvulling voor me kamer. Ik verkoop hem na een half jaar weer aan dezelfde shop dus hoef ik geen dakdragers op het vliegtuig naar huis te bevestigen.

Vorige week had ik een groep Nederlanders die ik tijdens een activiteit moest begeleiden. Dan denk je misschien een paar toeristen de die oversteek hebben gemaakt naar het zuiden voor een mooie vakantie, maar na enige ondervraging kwam ik er achter dat het om een ‘bedrijfsuitje’ ging van een mede Nederlands bedrijf. Ik dacht dat het nog steeds crisis was in Nederland maar blijkbaar hebben ICT bedrijven daar weinig last van. En dan hebben ze ook nog elk jaar zo een wereldtrip. Ik geloof dat ik ook maar even moet gaan informeren bij Van Schie chrysanten over een dergelijk bedrijfsuitje.

Het afgelopen weekend bestond vooral uit chillen, relaxen, uitruste en op het strand liggen. Vier uiterst verschillende bezigheden dus. Vrijdagavond hadden we een feestje wat georganiseerd werd door het stagebureau, die inmiddels zo’n 85 studenten onder hun hoeden heeft hier in Kaapstad. Ze waren er niet allemaal helaas maar het was zeker een gezellig feestje. Zaterdag was het erg lekker weer en bracht ons daarom op het mooie strand van Campsbay. De hele dag lekker in de zon gelegen, een potje gevoetbald met een paar onbekende talenten van FC beachbal en een lekker koud biertje gedronken. Er zijn mindere momenten die je kunt bedenken tijdens je stageperiode hier. ’S Avonds gingen we enigszins gespreid stappen. Sommige wilde naar een underground club met techno/minimal muziek, maar daar kan ik nog geen vijf minuten naar luisteren dus zetten we met een klein groepje koers richting club 31. Dit bevindt zich op de, jaja, 31ste verdieping van een plaatselijk kantoor hier. Gelukkig hebben ze hier in Kaapstad al de lift uitgevonden want je zou het maar moet lopen met een paar biertje achter je verstandskiezen. En dan ook weer rollend naar beneden aan het einde van de avond. Het was een mooie club en je had schitterend uitzicht over heel Kaapstad. Wel ff wat anders dan de skihut in Rotterdam. Ook gezien het feit dat het een beetje gezien en gezien worden was en bijna iedereen netjes gekleed was. Maar qua vrouwelijk schoon geen gebrek dus ons hoorde je niet klagen. Zondag zijn we de hele dag op Muizenberg geweest. Uiteraard ging me surfplank ook mee, nadat we ongeveer de halve auto hadden verbouwd. Hij paste er echt net in. Het was een mooie dag met goede golven en veel gezelligheid op het strand van Muizenberg. Dit strand is onderdeel van False Bay waar al jaren zich de grootste witte haaien populatie ter wereld huisvest. Hier worden nog weleens surfer en zwemmers aangevallen. Ook vandaag was het weer raak hoorde ik en is een zwemmer op zo’n 200 meter uit de kust te grazen genomen. Het blijft oppassen hier, vooral als je wat verder uit de kust ligt. Bij Muizenberg staan mannetjes vanuit de bergen de hele dag de zee af te speuren met een verrekijker om te kijken of ze haaien zien. Dit wordt dan weer met verschillende kleuren vlaggen gecommuniceerd naar de mensen in het water.

Dit weekend leekt het af en toe ook wel of ik een dag meeliep op de Amsterdamse beurs. Er werd druk gekeken naar de wisselkoersen. De Afrikaanse Rand staat namelijk hoger dan gemiddeld en dat kan op een bedrag van een paar honderd euro toch tientallen euro’s schelen. Zeker wanneer je de huur moet overmaken of aandelen gaat kopen in een lokale djembe- of vuvuzelamakerij kan je dit redelijk wat geld besparen. Ik had gelijk voorgesteld om wat grond op te kopen hier in de omgeving, maar daar waren ze helaas niet echt enthousiast voor. Je moet hier en daar toch proberen om nog wat geld te verdienen dacht ik zo.

Over saamhorigheid binnen het huis geen gebrek, aangezien het spelletjes uur is aangebroken. Ik wordt dus verplicht om een einde te breien aan me verhaal.

Tot de volgende aflevering!

Xx



  • 28 September 2011 - 20:14

    Coen:

    Haha Stuyt, je schrijft beter dan je presteert met spelletjes ;)

  • 28 September 2011 - 20:37

    Dion:

    Haha Stuyt.. briljante man ben jij ook zeg!!

  • 28 September 2011 - 20:49

    Bolluh:

    Wat kan jij toch heerlijk verhalen schrijven zeg, mijn complimenten! Ik zie je alweer over 2 weken goos, kan niet wachten!

    Juu

  • 28 September 2011 - 21:59

    Rianne R. :

    D, zo te zien vermaak jij je wel daaro!! wij hebben hier in Hollanda ook mooi weer opt moment 22/25 graden maar liefst. En dat terwijl op dit moment de blaadjes van de bomen horen te vallen!! het is toch niet normaal!

  • 29 September 2011 - 09:14

    Booon:

    hahaha barre man!

    Heb net ff een belletje gepleegd naar Emirates dat ze onze Privé Boeiing zeuvenzeuvenzeuven alvast wel mogen klaarzetten, kan niet wachten man! :D

  • 30 September 2011 - 09:49

    Richard:

    He stuytje , vermaak je jezelf een beetje ?
    Je weet over de bedrijfsuitjes dat er 5% van de winst naar de uitjespot gaat nou dan weet jij genoeg. zou maar eens vragen of ze daar bij dat ict bedrijf of ze nog iemand zoeken die lekker op onregelmatig tijden komt die hem uitkomen en een wereldslaaris verdient nodig hebben, geintje.
    Volgende bedrijfsuitje naar Afrika dan maar,!!!???

  • 30 September 2011 - 14:04

    Karel:

    He Dion, gaat ie een beetje daar??
    Super al die reisverslagen. Ik heb zelf gelijk weer zin om ergens heen te vliegen voor een maandje of zo.
    Volgens mij kom je met overgewicht terug, weinig sporten en veelvuldig heb je het over "zo nu eerst een biertje" in je reisverslagen...haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 33177

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 19 December 2015

Time for some Rock & Roll!

11 November 2013 - 02 Mei 2014

Het volgende avontuur is begonnen!

09 November 2012 - 22 Januari 2013

A new experience in Malta paradise

30 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Kaapstad

Landen bezocht: