Huize Tivoli op stelten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu Huize Tivoli op stelten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu

Huize Tivoli op stelten!

Door: dioninafrika

Blijf op de hoogte en volg Dion

12 November 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

IEUWWWWW. Zaten Coen en ik rustig te chillen op de bank, horen we ineens een oerkreet 3.0 uit de kamer komen. Wij dachten ff aan een inval van een losgeslagen Afrikaanse indianenstam, maar het was karel kakkkerlak die ff om de hoek kwam kijken in Lynn dr kamer. Wij vonden het eigenlijk nog wel geinige beestjes maar daar dacht Lynn toch wel anders over. Als redder in nood hadden we hem ritueel verband met deodorant waarna iedereen weer met een gerust hart z’n rust kon pakken. Inmiddels zijn alleen wel de scheuren zichtbaar in het plafon en is de vloer deels ingezakt van die oerkreet, maar het leven in huize oh oh Kaapstad gaat gewoon weer rustig verder. Eerdaags maar ff de kakkerlakkenbestrijding bellen om het huis van binnen en buiten te laten flamberen.

Soms heb je wel eens van die weken dat er niet veel gebeurd is. Laat dat nou net de afgelopen twee weken het geval zijn. Het begint inmiddels al een normaal leventje te worden hier. Maar tot op heden mogen we niet klagen en proberen dat dan ook zo min mogelijk te doen. Alles gaat uitstekend en we vermaken ons prima. Pieter Paul en ik brengen veel uurtjes door in het water op onze varende voordeuren. Vooral in Muizenberg kent de plaatselijke ijskraamhouder ons meer dan goed. Afgelopen weekend was het een super surf weekend en lagen we zaterdag en zondag in het water. Je kunt er af en toe geen genoeg van krijgen. Verder waren we afgelopen zondag naar het aquarium in Waterfront geweest. Dit is toch wel iets meer dan een vissenkom met goudvissen aangezien ze hier haaien hebben rondzwemmen. De grootste nachtmerrie voor elke surfer. We kwamen net op tijd want er waren twee duikers bezig om ze te voeren. Wat ons verder opviel waren de prachtige tropische, soms zelfs bizarre, vissen die er rondzwommen in verschillende aquariums.

Verder gaat op stage ook alles z’n gangetje. Wel drukke tijden voor de boeg nu de zomer aanbreekt, maar dan gaat de tijd ook wel lekker snel overdag. Op kantoor druk bezig met boekingen inplannen, telefoontjes beantwoorden, gidsen per activiteit regelen enz. En ook nog druk bezig met me stagerapport over social media. Druk zat dus als ik het zo ff samenvat. Gemiddeld zo’n 2 tot 3 keer per week op pad om een activiteit te begeleiden, wat ik zelf wel het leukste vind om te doen. Zo kom ik me weekjes eigenlijk wel prima door bij Adventure Works. Gister en vandaag had ik een groep franse toeristen die gezellig kwamen kanoën. Nou wist ik wel dat dit volk nauwelijks een woordje over de grens spreekt, maar deze groep had zelfs een heuse tolk bij zich om alles te vertalen wat wij zeiden. Het moet niet gekker worden dacht ik. Een gezellig praatje houden onder het kanoën zat er dus ook niet in. Het is dat ik een Franse naam heb want ik kwam niet verder dan; my name is Dion. Met een beetje gebarentaal hier en daar had gelukkig iedereen de eindstreep gehaald.
De weken gaan nu echt in sneltreinvaart voorbij. Genoeg te doen op stage maar ik kijk toch altijd wel weer uit naar het weekend, want dan gebeuren hier vaak de leukste dingen. Daar hebben ze overigens een hele mooie site voor in het leven geroepen; www.ishetalweekend.nl. Volgens mij staat die bij iedereen wel bovenaan zijn favorietenlijst. Bij mij persoonlijk staan de sites www.hoeontwijkikdeafwas.nl en www.watmoetikvanavondeten.nl ook hoog in het lijstje.

Het huis staat er gelukkig ook nog, nadat we vorige week een kleine stroomstoring hadden gehad. Gevolg: de magnetron, de dvd-speler en een setje boxen aan yoghurt . Volgens mij was het volle yoghurt want ze deden alle vrij weinig meer. Na enige inspectie van fietsenmaker Coen bleek dat het hele zooitje was doorgebrand. Niet echt chill als we hier met z’n 6e in het huis slapen zonder enige rookmelders, alarmbellen of schuimblussers. Het stagebemiddelingsbureau meldde ons dat rookmelders heel moeilijk te verkrijgen zijn in Kaapstad, wat ik me haast niet kan voorstellen eigenlijk. Het lijkt mij niet dat wij de enige zijn hier die een rookmelder nodig hebben. Al met al toch wel vrij noodzakelijk aangezien de elektriciteit in dit huis ook niet vooraan stond toen de kwaliteit werd uitgedeeld.

De laatste weken is iedereen ook druk bezig om zijn of haar rondtrip door Afrika te plannen. De meeste zijn in Januari al klaar en zijn van plan om toch wel iets meer te zien van Afrika dan alleen Kaapstad en omstreken. Zo is er een hele mooie route langs de zuidkust van Afrika genaamd de Garden Route. Iets wat de meeste studenten die hier zijn wel doen. De route is ongeveer 750 km lang richting het oostelijker gelegen Port Elizabeth, een bekende plaats van het WK voetbal hier. Coen, Pieter-paul en ik willen deze trip eind Januari gaan doen. Daarnaast hebben Coen en ik tussen kerst en oud & nieuw ook een reis naar het Krugerpark geboekt. Dit ligt helemaal aan de andere kant van Zuid-Afrika en behoort tot één van de grootste en bekendste safariparken ter wereld. Hier kun je ook de Big 5 bezichtigen, vijf dieren die je eigenlijk wel moet gezien hebben in Afrika. Dit zijn de tijger, leeuw, olifant, buffalo en de neushoorn. Helaas net ff iets te ver om te rijden, dus hebben we een vliegticket geboekt bij knaak en een bounty airlines. Ze kunnen alleen niet 100% garanderen dat we heel aankomen maargoed dat maakt het wel weer spannend. We hebben er in ieder geval zin in!

Vanavond weer een wijk braai op het programma en aangezien wij het grootste balkon hebben hier in de buurt wordt ons huis inmiddels al standaard als braaiplek gekozen. Zo maar is beginnen om het vuur aan te krijgen.

All the best!

Cheers




  • 12 November 2011 - 20:31

    Coen:

    nice bossy

  • 12 November 2011 - 21:48

    Bean:

    Haha mat,

    Ze blijven genius de verhalen!!
    Mooi om te lezen dat als er eigenlijk drie weken lang niks gebeurd dat jij er dan toch weer zo een prachtige story van weet te brouwen! ;) ik zit nog minimaal 30 x per week de foto's terug te kijken, blijft natuurlijk geniaal al die herinneringen!

    Stuytus El pluttekruttos,

    Rustig aan, vergeet vooral niet je rust te pakken, en doe alle baboons de groenten van me!

    Juuuuuu mat x

  • 13 November 2011 - 10:22

    Loes Van Den Ende:

    sounds amazing!

  • 13 November 2011 - 15:31

    Je Pa:

    Hadi Dion, het blijft bijzonder om te zien dat de kledingstukken bij jullie steeds schaarser worden, waar wij de borststrokken en wolle sokken van de bovenste plank hebben gehaald. Temp. van 30 C of hoger lijkt geen uitzondering in het voorjaar.

    2 1/2 Maand onderweg inmiddels; het Afrikaanse leven lijkt alreeds aardig in de genen te zitten, je wordt zelfs al enigszins nonchalant over de veiligheid in huis. Vergeet je roots niet en laat niets aan het toeval over.

    Genietse en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 33187

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 19 December 2015

Time for some Rock & Roll!

11 November 2013 - 02 Mei 2014

Het volgende avontuur is begonnen!

09 November 2012 - 22 Januari 2013

A new experience in Malta paradise

30 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Kaapstad

Landen bezocht: