Dancing on the waves - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu Dancing on the waves - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu

Dancing on the waves

Door: dioninafrika

Blijf op de hoogte en volg Dion

13 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op vele verzoeken van vrienden, uitgevers en kranten schrijf ik alweer mijn 5de reisverslag op deze zwoele maandagavond, terwijl de rest van het huis ook bezig is om het thuisfront te laten weten dat ze nog enigszins in leven zijn. Gelukkig gebeurd dit allang niet meer met rooksignalen of postduiven. Ik denk zelfs dat de plaatselijke elektronicawinkel jaloers wordt als ze alle laptops, Ipads, smartphones, camera’s en geluidsboxen zien die hier rondslingeren.

Afgelopen weekend was het rustig in huize Tivoli. De helft van de groep was walvissen spotten in het naastgelegen Hermanus. Dit plaatsje, op zo’n twee uurtjes rijden van Kaapstad, staat bekend om dit reusachtige vissoort. Alhoewel je op een kwartiertje rijden van hier ook al walvissen kunt spotten als je geluk hebt. Coen, de inmiddels landelijk bekende bewoner hier, waagde zich nog over het besturen en in bedwang houden van een quad. Hier kwam hij toch niet zonder kleerscheuren vanaf aangezien hij met het gevaarte tegen een boom aanreed. Je zou misschien denken die boom ligt dan gewoon horizontaal, maar nee. Hij is nu nog aan het revalideren en morgen gaat hij nog maar een keer terug om het laatste restje hersenen bij elkaar te sprokkelen. Nou hebben de meeste Hagenezen al niet veel van dit spul meegekregen, laat staan als ze nog wat verliezen onderweg. Al met al hadden ze een leuk weekend gehad. Achteraf vond ik het niet erg dat ik niet mee ben geweest aangezien ik alle activiteiten die ze gedaan hebben ook via me stage kan doen. Eer weeks zal ook het gevreesde haaienduiken aan de beurt komen. Ik ben nu al aan het voeren in de zee hier.

Voor Pieter-Paul (de andere mannelijke bewoner) en mij een goede gelegenheid om zaterdag het stof van de surfplanken te halen en een duik te wagen in het koude water van Muizenberg, een surfspot op een half uurtje rijden. Het ging nog niet echt naar wens, maargoed het was ook alweer even geleden dat ik voor het laatst op de plank heb gestaan. Nog genoeg om te oefenen de komende maanden. Maar het was wel lekker om weer even in het water gedobberd te hebben en de ‘surfsfeer’ van Muizenberg geproefd te hebben. ‘Savonds hadden we een feestje in Club Fez wat zich op de mainroad van Kaapstad bevind. Het was een mooie club en het feestje was erg gezellig. Vooral bij het uitgaan kom je hier veel Nederlandse studenten tegen, zo ook in deze club. Het blijft toch wel bijzonder dat je aan de andere kant van de wereld met een student uit Leiden staat te praten en dezelfde ervaringen deelt. Nadat we het laatste drankje achterover hadden geslagen, de dj gedag hadden gezegd, het barpersoneel bedankt hadden en de biervoorraad hadden bijgevuld gingen we opzoek naar een taxi voor de weg terug. Hier moet je altijd goed mee uitkijken in Kaapstad want er zijn een hoop illegale taxi’s die je overal heenbrengen behalve naar de plek wat jij wilt, en dat willen we natuurlijk niet hebben rond dat tijdstip. Inmiddels weten we een paar goede taxibedrijven die je wél naar huis brengen. Veilig thuis aangekomen hielden we nog een kleine afterparty alvorens we naar café het nest gingen.

Zondagmorgen had ik mijn eerste buitenactiviteit namens mijn stage wat ik moest begeleiden. We begonnen in een prachtig hotel in Waterfront waarna de groep een soort activiteitenrace moest volbrengen. Hierbij moesten ze onder andere kajakken met z’n 2e waarbij de 1 geblinddoekt was en de andere moest pedellen. Gegarandeerd plezier en nattigheid. Ook moesten ze zo snel mogelijk een luchtbed oppompen, een tekening maken, verschillende vragen beantwoorden enz. Maar het echte spektakel kwam vandaag. We begonnen vanmorgen om 12 uur met Harley Davidson rijden. 25 motoren in een stoot achterelkaar met op elke motor een passagier. Die brachten ze vanaf de Tafelberg via een prachtige route naar Hout Bay. Daarna werden ze met een bus naar Buffels Bay gebracht om vervolgens in een heuse powerboot te stappen. Er waren serieus mensen die dit niet durfde en op de kant bleven. Ook ik mocht mee om dit spektakel mee te maken en een paar mooie foto’s en video’s te maken om later op de website en social media te plaatsten. De rubberboten, uitgerust met 2x 200 pk motor, voeren langs de mooie rotsen van Kaap de goede hoop en Buffels Bay. Wat een saaie stageplek heb ik toch dacht ik nog onderweg. Ook mijn stagebegeleider is enthousiast en geeft me verantwoordelijkheid gedurende een activiteit. Het klinkt allemaal leuk en aardig zo een trip, en dat is het uiteraard ook, maar ook zeker een leermoment. Zo een dag als vandaag is bijna alleen maar stressen, telefoontjes plegen,checken, dubbel checken, auto in, auto uit enz. Vooral als je meerdere trips op een dag hebt is het hard werken, maargoed daar zijn we hier ook voor. Als de klant enthousiast en tevreden zijn kan je met een goed gevoel naar huis.

Thuisgekomen hebben we gekookt en gezellig met z’n alle gegeten. Er stond een gezonde maaltijd op het programma (lees je dit moeders?) namelijk soep met een salade. We kunnen tenslotte niet elke dag uit eten.

Mijn kop thee is bijna op dus een mooi moment om hier ook een einde aan te breien. Het ga jullie goed en ik zal eerdaags ff een paar leuke foto’s uploaden als internet een beetje mee wil werken want hij is heel langzaam met het uploaden van foto’s en video’s. That’s Africa zeggen we hier dan maar.

Habuu Dabii,

Groetjes,

Kusjes



  • 15 September 2011 - 07:16

    Lizet Van Der Knaap:

    Heee Dion!
    leuk om je verhalen te lezen! je hebt het denk goed naar je zin :D
    nog veel plezier.
    x

  • 15 September 2011 - 20:43

    Rob De Bruijn:

    Dion, Klinkt allemaal top!! Niet te veel Windhoekies weg tikken in de Dubliner he!!!

  • 16 September 2011 - 09:33

    Bob:

    lekker Stuyt, zorg altijd dat er 1tje dieper in zee is dan jijzelf met surfen haha. ciao!

  • 27 September 2011 - 19:40

    Frank Post :

    Ja hoor, super dikk is die gewoon lekker aan het surfe ;)

    zo te zien heb jij het prima naar je zin:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 33184

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 19 December 2015

Time for some Rock & Roll!

11 November 2013 - 02 Mei 2014

Het volgende avontuur is begonnen!

09 November 2012 - 22 Januari 2013

A new experience in Malta paradise

30 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Kaapstad

Landen bezocht: