The first adventure days @ work! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu The first adventure days @ work! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu

The first adventure days @ work!

Door: dioninafrika

Blijf op de hoogte en volg Dion

07 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eigenlijk moet ik me reisverslag vanaf nu in het Engels gaan typen aangezien ik vanaf nu overdag in het Engels moet gaan denken en doen. Maar we zullen het vooralsnog maar even in het Nederlands houden zodat ook oma het fatsoenlijk kan lezen. Overigens ook wel leuk om het een keer in het Zuid-Afrikaans te schrijven. Alleen kan ik dat zelf nog niet, kleinigheidje.

Gister had ik mijn eerste stagedag bij Adventure Works (www.adventureworks.co.za). Ik werd goed ontvangen door enthousiaste werknemers. Ze lieten me het kantoor zien wat eigenlijk gewoon een omgebouwd huis is. Maar meer heb je ook niet nodig voor een paar bureaus en computers. Belangrijker is de opslagruimte voor alle spullen die gebruikt worden op de trips. Er staan drie grote opslagruimtes naast het huis waar alles wordt opgeslagen. Daarnaast ligt er een mooie tuin voor en heb je een prachtig uitzicht op de bergen in Hout Bay. Iets wat vooral in het begin lastig blijft is het Engels luisteren en meepraten. Af en toe worden er zelfs Afrikaans-Engels woorden gebruikt en dat is soms lastig te verstaan, maargoed na een paar weken zal ik hier niet eens meer over denken en volledig in het Engels gaan denken. Dat moet ook wel aangezien ik ook telefoontjes moet beantwoorden en vergaderingen moet bijwonen. De eerste dagen staan vooral in het teken van acclimatiseren en kijken hoe alles binnen het bedrijf werkt. Hoe boekingen worden afgehandeld, facturen worden opgesteld, fotomateriaal wordt verwerkt enz. Daarnaast moet ik ook begeleiding geven aan de activiteiten die ze organiseren maar die lopen pas storm als het zomer wordt. Dit zal zo begin november zijn. In die tussentijd zijn er uiteraard al wel trips geboekt, om te beginnen as zondag. Dus zaterdagavond maar een biertje minder vrees ik want zondagmorgen moet ik om 9 uur fris en fruitig voor een groep zenuwachtige, doodsangstige toeristen staan (zullen vast wel chinezen zijn). Die angst is op zich niet geheel vreemd aangezien we gaan kajakken. Toch een activiteit van formaat.

Toen iedereen vandaag thuis kwam aan het eind van de middag hadden we voorgenomen om te gaan koken. Koken? Ja je leest het goed. Voor een soort studentenhuis, want dat is het eigenlijk, blijft dat toch een hele prestatie. Op het menu stond spaghetti met oma’s Afrikaanse tomatensaus. Met z’n 6e koken blijft toch lastig, dus Coen en ik namen het gezag voor dit reusachtige project. Er wordt hier nog net niet op houtskool verwarmd dus het duurde even voordat alles warm was, maar dan heb je ook wat. Iedereen was het na de maaltijd eens: het smaakte heel best! Ik zeg voor herhaling vatbaar. We zaten der net zelfs te bedenken om een restaurant op te gaan zetten genaamd : Coen, niks meer aan doen, de zinderende zebra of de Afrikaanse pollepel. Ideeën genoeg in ieder geval.

Aankomend weekend gaan verschillende studenten gezamenlijk, namens het bemiddelingsbureau, een weekend weg naar Hermanus. Dit is een walvissenbaai op ongeveer twee uurtjes rijden. Alleen kan ik dit met mijn stagebedrijf ook doen dus sla ik dit weekend even over. Ik ga aankomend weekend eindelijk doen waar ik ook mede voor ben gekomen: surfen. Gelukkig heb ik een medebewoner hier die dezelfde passie deelt. De afgelopen dagen is het er nog niet van gekomen en was het weer er ook niet echt naar. In en rond Kaapstad heb je verschillende stranden waar je goed kunt surfen. Wanneer ik ‘smiddags vanaf mijn stage naar huis rij zie ik al veel surfers in het water liggen wat altijd een mooi gezicht geeft. Omdat er op bepaalde stranden heel het jaar goede wind staat is kitesurfen ook heel populair hier. Ook worden er veel surfwedstrijden hier in de buurt gehouden.

Over wedstrijden gesproken, we hebben een kaartje weten te bemachtigen voor de wedstrijd der wedstrijden hier in Zuid-Afrika: Ajax Cape Town tegen de Kaiser Chiefs. Dit is het Afrikaanse Ajax-Feyenoord zegmaar, inclusief rellen, en staat voor volgende week woensdagavond op de planning. Dit alle speelt zich af in het stadion wat jullie allemaal nog op het netvlies staat gebrand, namelijk het Green Point Stadium waar de WK halve-finale Nederland-Uruquay werd gespeeld. Goede herinneringen aan dit stadion aangezien Uruguay toen met 3-2 werd verslagen. Ben benieuwd of Ajax Cape Town net zo goed speelt als het echte Ajax.

De inkt is bijna op dus ik moet er weer een eind aan maken.

Tot de volgende aflevering,

Dion


  • 08 September 2011 - 09:11

    Hagi:

    'Hagi vindt dit leuk'

  • 08 September 2011 - 17:17

    Jayro Stuyt:

    mmmmmmooooooohhhhhhhhh mattie hoe gaat het ermee ik heb al je reisverslagen al gelezen echt gaaf omdat te lezen. het echt heel stil hier zonder jou. kan je al een beetje afrikaans spreken. en je zal niet geloven maar ik mis je nu al. maar papa mist je het meest want nu moet ik op hem afregeren.
    en doe je voorzichtig want ik wil wel dat je levend terug komt.
    en trouwens je moet nog even skype aanmaken. ik weet niet welk weer jij bebt maar bij ons is het inidegeval blut weer. maar voor de rest gaat het goed met mij mama wil nu schrijven.
    dus de mazzel of eigelijk later jayro.
    hoi hier met mams, een klein regeltje , ik moet weer naar de les, het feest is weer begonnen.
    Ik lees dat alles goed en gezellig gaat bij jullie, het lijkt mij een grote party, hier is het maar saai als ik ga vergelijken.
    Ondanks dit is het toch een missen zonder jou, mijjn gezellige knuffel en warme persoonlijkheid is toch niet te vervangen, ik moet het nu doen met een trijdlustige puber en een welliswaar dion in het klein, gelukkig kunnen Jayro en ik nog smen een feestje vieren, we zijn tenslotte vaak saampjes.......
    Ik heb opa maar een knuf ook van jou gegeven, ik hoop dat hij het meegenomen heeft.
    Het was emotioneel allemaal en voor mij eigenlijk teveel, mijn kind en vader gedag zeggen voor een langere periode. Dit is niet goed voor de emoties en nog steeds heb ik er meoite mee.
    Men geniet niet meer van het eten, ik koop teveel brood, de wasmand zit niet meer vol...jawel vele confrontaties omdat jij er niet bent.
    Heerlijk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met je, ik ga naar de les, spreek je nog, mamsxxxxxxxxxx


  • 10 September 2011 - 14:36

    R Y D D:

    hallo ZA hier NLdwk,
    gaat lekker met jouw, achteruit eten, zwervers, bedelaars, eten koken, geen zin om te stappen, je bent helemaal uit je doen man.
    blijf niet langer en kom maar snel naar huis want je wordt ook nog heftig gemist.
    maar alle gekheid op een teerpaaltje, het gaat wel lukken zo te horen, een gezellegie huissie en gezellegie mensie, wat wilie nog meerie, gaat komen goetie

    have fun, greets, R Y D D
    (Ronald Yvonne Damiën Daphne)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 33181

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 19 December 2015

Time for some Rock & Roll!

11 November 2013 - 02 Mei 2014

Het volgende avontuur is begonnen!

09 November 2012 - 22 Januari 2013

A new experience in Malta paradise

30 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Kaapstad

Landen bezocht: