The city that never sleeps - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu The city that never sleeps - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu

The city that never sleeps

Door: dioninafrika

Blijf op de hoogte en volg Dion

01 September 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Terugkerend van een mooie citytour door Dubai, al chillend in de lounge ruimte van het hotel schrijf ik alweer mijn tweede reisverslag van vandaag.

Vandaag had ik voorgenomen om wat rustiger aan te doen dan gisteren aangezien ik bijna een zonnesteek opgelopen had en ongeveer 5 liter water naar binnen had gewerkt. Dit doen we vandaag niet nog een keer dacht ik vanmorgen. Dus zat ik eigenlijk de hele middag chillend in de lounge mijn reisverslagen te typen en foto's te uploaden.

Rond 5 uur ging ik naar Deira City Centre wat precies 1 halte verder is met de metro. Daar is een groot winkelcentrum met veel winkels, restaurants, bars en andere gekkigheid. Nadat ik een busticket gekocht had ging ik opzoek naar een restaurant. Ik had wat in te halen aangezien ik gister op z'n zachts gezegd minder pretig had gegeten.

Even terug naar gisteravond, ik zocht een goed en betaalbaar restaurant. Dus ik vroeg aan zo'n dekbed bij de receptie naar een restaurant. Kom ik bij een grill restaurant terecht waar het bomvol met mensen zit. Dus ik dacht nou dat moet wel goed zijn. Ik bestel expres iets waarvan ik weet wat het is, namelijk de algemeen bekende mixed grill. Nou ik weet niet wat er daar op de grill lag maar volgens mij kreeg ik een gestoomde kameel die een zonnesteek had opgelopen geserveerd. Het was werkelijk niet te vreten. Later besefte ik dat er alleen maar arabieren in dat restaurant zaten en die blijkbaar nogal van apart eten houden. Maargoed daar betaal je dan ook maar 8 euro voor. En omdat het zo heet was had ik toch niet zo een honger.

Desondanks was ik van plan om vanavond wel lekker te gaan eten en zocht naar een restaurant waar ook blanken toeristen zaten. Gelukkig had ik nu wel een goede keus gemaakte het eten prima. Nadat ik nog een arabisch kopje koffie geserveerd kreeg was het tijd om naar de bus te gaan.

De city night tour door Dubai was een twee uur durende rit langs alle mooie gebouwen en andere hoogtepunten wat Dubai rijk is. Vooral de palmeilanden met aan het einde het Atlantic hotel en het schitterende Burj Al Arab hotel op het water waren lust voor het oog. Verder reden we langs verschillende shopping malls, moskeen en andere bekende gebouwen. Ook het paleis van Sheik Mohammed (de gene die ongeveer half Dubai heeft neergezet) kwam voorbij en die beschikt over een redelijk stukje grond met daarop, hoe kan het niet anders, een schitterende villa a kasteel.

Bij deze moet ik er helaas een einde aan maken aangezien ik naar het vliegveld moet.

Morgen Kaapstad, ik heb er zin in!

Xx

  • 02 September 2011 - 12:44

    Stanzi & Fam:

    Olla Sjoney!

    Mooi dat alles goed gaat daar! Verder:
    1. ik leen wel ff tassen!
    2. Jayro gebruikt je gel...
    3. WE MISSEN JE!

    haha, geniet der nog maar van! & vergeet niet een bourka voor me mee te nemen! Altijd al zo'n ding gewilt! :D

    Vanvond 1ste wedstrijd in Thor de Bataaf #wishmeluck!

    Volgens mij zit je nu nog in het vliegtuig, maar laat het horen als je er bent!
    En als je nog een rijke vent ziet, JE HEBT M'N NUMMER!
    hihi,

    xxxxxxx
    Stanzi & fam.

  • 03 September 2011 - 14:17

    Ron:

    Gaaf hoor zeker dat stukje gestoomde kameel met een zonne steek
    He kerel geniet van al het moois groetjes uit Nootdorp Ik zeg
    MAar zo ewa abbi dabbi Groet Ron

  • 10 September 2011 - 14:54

    R Y D D:

    ff op die reactie,
    laat die boerka maar daar tis hier veel te koud voor zo'n jurk, hou het telnr geheim, en koop maar een nieuwe tas, niks verandert thuis geloof ik.

    wel goed eten en drinken he, goeie fotos trouwens, hebben ze google afbeeldingen daar ook of hebbiesesellef gemahaokt?

    groetjes R Y D D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 33185

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 19 December 2015

Time for some Rock & Roll!

11 November 2013 - 02 Mei 2014

Het volgende avontuur is begonnen!

09 November 2012 - 22 Januari 2013

A new experience in Malta paradise

30 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Kaapstad

Landen bezocht: