Zon, palmbomen, dekbedden en mooie gebouwen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu Zon, palmbomen, dekbedden en mooie gebouwen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dion Stuijt - WaarBenJij.nu

Zon, palmbomen, dekbedden en mooie gebouwen

Door: dioninafrika

Blijf op de hoogte en volg Dion

01 September 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dit moet een droom zijn! Was het eerste wat ik dacht toen ik gistermorgen wakker werd in mijn hotelkamer in Dubai. Maar nee, ik ben echt in het 'paradijs' van de Verenigde Arabische Emiraten.

Terwijl ik mijn eerste reiservaringen aan het typen ben op mijn laptop in de lobby van het hotel, kijk ik ondertussen met open ogen wat voor volk hier binnen komt lopen. Je zou bijna denken dat hier elke week 'Sensation White of black' wordt georganiseerd aangezien bijna alle mannen in een wit dekbed lopen en de vrouwen in een zwart douchegordijn. Sommige vrouwen zijn van top tot teen bedekt en zie je niet eens de ogen. En als je dan bedenkt dat het hier overdag rond de 43/44 graden is kan het niet anders dan dat die mensen permanent in een sauna zitten. Overigens loop ik hier gewoon in mijn korte broek, shirtje en teenslippers rond. Misschien de reden dat iedereen raar opkijkt als ik de metro binnen stap of door de stad loop. Soms lijkt het wel als of ze hier nog nooit een blanken hebben gezien. Gister wilde mensen zelfs met me op de foto omdat ik blank ben. Ik wilde nog zeggen: voor 5 euro weet je alles, maar dat liet ik toch maar voor me. Ik ben hier tenslotte ook maar te gast.

Nog even terugkomend op mijn vliegreis hierheen en het afscheid op Schiphol. Terwijl ik stond in te checken bij de balie op Schiphol stonden ineens, totaal onverwacht mijn vrienden met een groot spandoek achter me om me voor de laatste keer uit te zwaaien. Fotos hiervan zal ik er straks opzetten. Jongens, nogmaals bedankt! Super dat jullie er waren. Nadat ik van iedereen 3x afscheid had genomen liep ik naar de gate toe. Daar stond een mooie, glimmend witte, Emirates Boeing 777-300ER te wachten voor take-off. ER betekend overigens 'extended range' waardoor dit vliegtuig zuiniger is en langere afstanden kan overbruggen. De vlucht zelf verliep prima. Na iets meer dan 6 uurtjes vliegen en een hoop films te hebben gezien kwam ik aan op het grote, schitterende vliegveld van Dubai. Emirates heeft hier sinds kort een eigen terminal tot de beschikking en moet daarbij wel een hoop schoonmakers in dienst hebben want werkelijk alle tegels, ramen en spiegels glimmen als of ze elke dag worden gepoetst. Nadat ik mijn bagage had opgehaald ging ik met de taxi naar het hotel en van mijn nachtrust genieten.

Nadat ik de volgende dag heerlijk had ontbeten kocht ik een dagkaart voor de metro. Gelukkig houden ze het hier simpel met het metronetwerk want ze hebben hier welgeteld 1 metrolijn. Je hoeft ook niet te puzzelen met de plattegrond want bijna alle hoogtepunten van Dubai bevinden zich aan deze metrolijn. Vele shoppingmalls, reusachtige gebouwen en de indoor skihal vind je langs deze route. Overdag is het eigenlijk veel te heet om hier dingen buiten de deur te doen. De luchtvochtigheid kan oplopen tot 90% waardoor het heel benauwd is. Vandaar dat je overdag ook weinig mensen op straat ziet. S'avonds komt het hier pas tot leven met mooi verlichten gebouwen en veel volk op straat.
Van te voren had ik toch iets meer verwacht van Dubai. Er staan mooie gebouwen en is het 's avonds prachtig maar je hebt het eigenlijk in 1 á 2 dagen gezien. Je komt met de metro ook langs halve sloppewijken waarbij je een heel anders beeld ziet van Dubai. Lang niet iedereen heeft hier miljoenen op ze bankrekening staan. Ik las ergens dat het zelfs maar één familie is die Dubai wereldwijd bekendheid heeft gegeven door verschillende investeringen hier. Desondanks is het hoogste gebouw ter wereld: de 828 meter hoge Burj Dubai de moeite waarde om te bezichtigen. Wat een inmens grote toren is dat! Uiteraard heb ik er een paar mooie foto's van gemaakt.

Als afsluiting hier heb ik vanavond nog bustour by night langs alle hoogtepunten waar je met de metro niet kunt komen. Daarna ga ik naar het vliegveld en vlieg ik rond 4 uur vannacht naar Kaapstad. Daar zal ik morgen rond 12 uur landen.

Tot zover mijn eerste reisverslag,

Toedelss xx



  • 01 September 2011 - 12:47

    Boon:

    Mattiee!! Klinkt goed jongen, mooi dat alles goed gaat! Wel bizar he die poppenkast a.k.a verkleedshow daarzo! Goeie reis naar Stuyt-Afrika mat, spreek je snel! Juuuu xx

  • 01 September 2011 - 13:18

    Nickk:

    gozertjee! ga het volgen man.
    spreek je snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 33176

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 19 December 2015

Time for some Rock & Roll!

11 November 2013 - 02 Mei 2014

Het volgende avontuur is begonnen!

09 November 2012 - 22 Januari 2013

A new experience in Malta paradise

30 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Kaapstad

Landen bezocht: